Dnr: 2018/16
Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap
TurismvetenskapLitteraturlista
Företagande inom turismGäller från och med vt 2019
Kurskod: TVGT42 Kursens benämning: Företagande inom turism
Business management in tourismHögskolepoäng: 7.5 hp Utbildningsnivå:
Böcker
Bohlin, Magnus & Elbe, Jörgen. Utveckla turistdestinationer. Stockholm: Liber, 2011. Antal sidor: 100.Dahle, Yngve & Holm, Henrik & Dagestad, Sjur. Lönsam tillväxt: affärsidé, affärsmodell och affärsplan. Stockholm: Liber, 2012. Antal sidor: 318.
Lee-Ross, Darren & Lashley, Conrad. Entrepreneurship & Small Business Management in the Hospitality industry. Oxford: Butterworth-Heineman. Antal sidor: 294.
Wood, Andrew & Roberts, Susan M. Economic Geography. Places, Networks and Flows. Routledge, 2010. Antal sidor: 192.
Tidskriftsartiklar
Lindgren, Urban & Eriksson, Rikard. "Agglomeration och ekonomisk utveckling. Betydelsen av arbetskraftsrörlighet för lärande och innovation. ". I: Geografiska notiser - årgång 69, Nr.2. 2011. Antal sidor: 7.
Fastställd av Fakultetsnämnden vid Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, 2018-09-03