Reg No: HS 2018/39
Faculty Board of Arts and Social Sciences
Course Reading
Leading the learning - vocational teachersValid from autumn semester 2018
Course Code: LPGY04 Course Title: Leading the learning - vocational teachers
Leda lärande - yrkeslärareCredits: 15 Degree Level: Bachelor
Berg, G., Sundh, F., Wede, C (red) (2012). Lärare som ledare – i och utanför klassrummet. Lund: Studentlitteratur . Pages: 335.
Björndal, C (2005). Det värderande ögat. Stockholm: Liber.
Christoffersen S.A. (2007). "Professionsetik som omdömesförmåga (Kap 3)". In: Professionsetik. (ss. 83-108). Edited by I Christoffersen, S.A. Malmö: Gleerups. Pages: 26 (pdf).
Elmeroth, E. m.fl (2012). Normkritiskt perspektiv – i skolans likabehandlingsarbete. Lund: Studentlitteratur. Pages: 135.
Embretsen, E-L (2006). Samtalskonst i praktiken. Stockholm: Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund. https://www1.lararforbundet.se/web/shop2.nsf/81fd9969356536f5c1256e5a003339b3/F33FDF13F6CAACA6C125715400550D9E/$file/Samtalskonst_i_praktiken.pdf.
Hirsh, Å (2017). Formativ undervisning: Utveckla klassrumspraktiker med lärandet i fokus. Stockholm: Natur & Kultur.
Liberg, C. (2014). "Att vara lärare – den didaktiska reliefen (Kap 8)". In: Lärande skola bildning Grundbok för lärare.. Edited by Lundgren, U., Säljö, R., Liberg, C. Stockholm: Natur & Kultur. Pages: 20.
Sundgren, E., & Lahdenperä, P (2016). Skolans möte med nyanlända. Stockholm: Liber.
Lecture
Nordahl, T. (2014.03.06). Ledarskap i klassrummet. 2014 3 juni Hämtat från. http://www.pedagogvarmland.se/filmer/ledarskapiklassrummetforelasningmedthomasnordahl.Tillkommer
Approved by the Faculty Board of Arts and Social Sciences, 15 August 2018