Dnr: HS 2018/15
Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap
Medie- och kommunikationsvetenskapLitteraturlista
Strategisk kommunikationGäller från och med ht 2018
Kurskod: MKGB23 Kursens benämning: Strategisk kommunikation
Strategic communicationHögskolepoäng: 30 hp Utbildningsnivå: grundnivå
Marknadsföring och varumärken
Böcker
Aaker, D. Aaker on branding: 20 principles that drive success. 2014. Antal sidor: 220.Klein, N. No Logo: Märkena, marknaden, motståndet. Ordfront förlag. Engelsk eller svensk utgåva från 2009 eller 2015 går bra. (ett urval av kapitel läses)
Kotler, P. & G. Armstrong, A. Parment. Marknadsföring: Teori, strategi, och praktik. London: Pearson Education, 2017. Antal sidor: 491. Finns som e-bok
Kärnstrand, M. & Andersson Åkerblom, T. Modeslavar: den globala jakten på billiga kläder. Leopard förlag, 2017. Antal sidor: 286.
Tillkommer
Ytterligare texter och artiklar enligt lärares anvisning (ca 100 sidor)Internkommunikation
Böcker
Gillis, Tamara L (ed.). The IABC Handbook of Organizational Communication: A Guide to Internal Communication, Public Relations, Marketing, and Leadership. San Fransisco: Jossey Bass, 2011. Antal sidor: 442. Finns som E-bok på biblioteketWright, Marc (ed.). Gower Handbook of Internal Communication. Farnham: Gover, 2009. (ett urval av kap läses: kap 1-6, 14-21, 22-25, 37-42 plus ev ytterligare kapitel enl. lärares anvisningar ) Finns som E-bok på biblioteket
Tillkommer
Ytterligare texter och artiklar enligt lärares anvisning (ca 200 sidor).Opinionsbildning
Böcker
Petersson, Olof. Opinionsbildning. Upplaga 2. Lund: Studentlitteratur. Antal sidor: 280.Strömbäck, Jesper. Makt, medier och samhälle: en introduktion till politisk kommunikation. Upplaga 2. Lund: Studentlitteratur, 2014. Antal sidor: 320.
Weibull, L. & Wadbring, I. & Ohlsson, J. Det svenska medielandskapet. Traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens. Liber, 2018. Antal sidor: 315.
Tillkommer
Ytterligare texter och artiklar enligt lärares anvisning (ca 150 sidor).Kriskommunikation
Böcker
Coombs Timothy W. Ongoing crisis communication. Planning, managing and responding. Upplaga 3. Los Angeles : Sage, 2012. Antal sidor: 248.Regester Michael, Larkin Judy. Risk issues and crisis management in public relations: A casebook of best practice (PR in practice). London: Kogan page ltd, 2008. Antal sidor: 245.
Tillkommer
Ytterligare texter och artiklar enligt lärares anvisning (ca 200 sidor).
Fastställd av Fakultetsnämnden vid Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, 2018-06-20