Dnr: HS 2018/15

 

Logotype of Karlstad University


Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap
Medie- och kommunikationsvetenskap

Litteraturlista

Strategisk kommunikation

Gäller från och med ht 2018

 

Kurskod: MKGB23
Kursens benämning: Strategisk kommunikation
Strategic communication
Högskolepoäng: 30 hp
Utbildningsnivå: grundnivå


Marknadsföring och varumärken

Böcker
Aaker, D. Aaker on branding: 20 principles that drive success. 2014. Antal sidor: 220.

Klein, N. No Logo: Märkena, marknaden, motståndet. Ordfront förlag. Engelsk eller svensk utgåva från 2009 eller 2015 går bra. (ett urval av kapitel läses)

Kotler, P. & G. Armstrong, A. Parment. Marknadsföring: Teori, strategi, och praktik. London: Pearson Education, 2017. Antal sidor: 491. Finns som e-bok

Kärnstrand, M. & Andersson Åkerblom, T. Modeslavar: den globala jakten på billiga kläder. Leopard förlag, 2017. Antal sidor: 286.

Tillkommer
Ytterligare texter och artiklar enligt lärares anvisning (ca 100 sidor)

Internkommunikation

Böcker
Gillis, Tamara L (ed.). The IABC Handbook of Organizational Communication: A Guide to Internal Communication, Public Relations, Marketing, and Leadership. San Fransisco: Jossey Bass, 2011. Antal sidor: 442. Finns som E-bok på biblioteket

Wright, Marc (ed.). Gower Handbook of Internal Communication. Farnham: Gover, 2009. (ett urval av kap läses: kap 1-6, 14-21, 22-25, 37-42 plus ev ytterligare kapitel enl. lärares anvisningar ) Finns som E-bok på biblioteket

Tillkommer
Ytterligare texter och artiklar enligt lärares anvisning (ca 200 sidor).

Opinionsbildning

Böcker
Petersson, Olof. Opinionsbildning. Upplaga 2. Lund: Studentlitteratur. Antal sidor: 280.

Strömbäck, Jesper. Makt, medier och samhälle: en introduktion till politisk kommunikation. Upplaga 2. Lund: Studentlitteratur, 2014. Antal sidor: 320.

Weibull, L. & Wadbring, I. & Ohlsson, J. Det svenska medielandskapet. Traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens. Liber, 2018. Antal sidor: 315.

Tillkommer
Ytterligare texter och artiklar enligt lärares anvisning (ca 150 sidor).

Kriskommunikation

Böcker
Coombs Timothy W. Ongoing crisis communication. Planning, managing and responding. Upplaga 3. Los Angeles : Sage, 2012. Antal sidor: 248.

Regester Michael, Larkin Judy. Risk issues and crisis management in public relations: A casebook of best practice (PR in practice). London: Kogan page ltd, 2008. Antal sidor: 245.

Tillkommer
Ytterligare texter och artiklar enligt lärares anvisning (ca 200 sidor).


 

Fastställd av Fakultetsnämnden vid Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, 2018-06-20