Dnr: 2018/33

 

Logotype of Karlstad University


Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap
Engelska

Litteraturlista

Engelska för ämneslärare IV

Gäller från och med ht 2018

 

Kurskod: ENAL91
Kursens benämning: Engelska för ämneslärare IV
English for Teaching in Upper Secondary Education IV
Högskolepoäng: 7.5 hp
Utbildningsnivå: avancerad nivå


Antal sidor: 30. Studenten väljer på egen hand en vetenskaplig artikel.

Antal sidor: 15. Ytterligare material tillhandahålles på Canvas.

Böcker
Valbar språkdidaktisk avhandling

Beyond the language classroom: The theory and practice of informal language learning and teaching. Red. Benson, Phil and Reinders, Hayo. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2011. ISBN 978-0230272439. Antal sidor: 224. Finns som e-bok på Kau:s bibliotek.

Carr, Jo & Pauwels, Anne. Boys and foreign language learning: Real boys don't do languages. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2009. ISBN 978-0230580053. Antal sidor: 240.

Council of Europe. Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge UP, 2001. ISBN 978-0521005319. Antal sidor: 278. Finns i nätversion.

Sundqvist, P., & Sylvén, L. K. Extramural English in teaching and learning: From theory and research to practice. London: Palgrave Macmillan, 2016. Antal sidor: 298. Finns som e-bok på Kaus bibliotek.

Kapitel i bok
Dörnyei, Zoltán. "The L2 motivational self system". I: Teaching and Researching: Motivation. Red. Zoltán Dörnyei & Ema Ushioda. Harlow: Longman, 2011. Applied Linguistics in Action. 79-87. ISBN 978-1408205020. Antal sidor: 9.

Higgins, Christina. "Gender identities in language education". I: Sociolinguistics and language education. Red. Nancy H. Hornberger and Sandra Lee McKay. Bristol: Multilingual Matters, 2010. 370-97. ISBN 978-1847692825. Antal sidor: 27. Finns som e-bok på Kau:s bibliotek.

Rapporter
Europeisk språkportfolio. Stockholm: Skolverket, 2005. Finns i nätversion.

Björnsson, Mats. Kön och skolframgång - tolkningar och perspektiv. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling, 2005. Antal sidor: 80. Finns i nätversion.

Oscarson, Mats & Apelgren, Britt-Marie. Nationella utvärderingen av grundskolan 2003 (NU-03). Engelska. Stockholm: Skolverket, 2005.

Tidskriftsartiklar
Field, John. 2007. "Looking outwards, not inwards". ELT Journal. 61:1, 2007. 30-38. Antal sidor: 8. Fulltextåtkomst via Kau:s bibliotek.

McDonough, Steven. 2007. "Motivation in ELT". ELT Journal. 61:4, 2007. 369-371. Antal sidor: 3. Fulltextåtkomst via Kau:s bibliotek.

Meiring, Lynne & Norman, Nigel. 2005. "How can ICT contribute to the learning of foreign languages by pupils with SEN?". Support for Learning. 3, 2005. 129-34. Antal sidor: 6. Fulltextåtkomst via Kau:s bibliotek.


 

Fastställd av Fakultetsnämnden vid Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, 2017-06-22