Dnr: HS 2018/15

 

Logotype of Karlstad University


Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap
Medie- och kommunikationsvetenskap

Litteraturlista

Strategisk kommunikation och organisationsanalys

Gäller från och med vt 2018

 

Kurskod: MKGA93
Kursens benämning: Strategisk kommunikation och organisationsanalys
Strategic Communication and the Analytical Organisation
Högskolepoäng: 7.5 hp
Utbildningsnivå: grundnivå


Böcker
Falkheimer, Jesper, Heide, Mats . Strategic communication. An introduction. Abingdon, Oxon; New York, NY: Routledge, 2018.

Finlay, S. (2014). Predictive analytics, data mining and big data. Myths, misconceptions and methods. Houndmills, Basingstoke/New York: Palgrave Macmillan. Chapter 2.

Gillis, T. (ed) (2006). The IABC handbook of organizational communication: A guide to internal communication, public relations, marketing and leadership. San Francisco: Jossey-Bass.

Hendricks, John Allen, Noor Al-Deen, Hana S. (eds.) . Social media and strategic communication. Houndmills, Basingstoke/New York, 2013.


Referenslitteratur

Solis, B. (2009). Putting the public back in public relations - How social media is reinventing the aging business of PR. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.

Artiklar och kapitel i bok
Hart, C., Hendricks, J.A. and Thorsen Bond, L. (2013). "Marketing techniques and strategies:Using social media as a revenue-generating vehicle. In Hendricks, J.A. and Noor Al-Deen,, H.S. (eds)". I: Social media and strategic communications. Houndmills, Basingstoke/New York: Palgrave Macmillan. (pp. 45-61).


 

Fastställd av Fakultetsnämnden vid Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, 2018-04-11