Dnr: MIGBM1/20162

 

Logotype of Karlstad University


Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap
Musik

Litteraturlista

Metodik för blåsorkester på nybörjarnivå

Gäller från och med ht 2018

 

Kurskod: MIGBM1
Kursens benämning: Metodik för blåsorkester på nybörjarnivå
Wind band methodology for beginner's level
Högskolepoäng: 30 hp
Utbildningsnivå: grundnivå


Böcker
Angelo, Elin; Grong, Birgitte; Hovstein Olsen, Wenche. Blanda drops - for nye musikanter. Trondheim: Dronning Maud Minne Høgskole for førskolelærerutdanning. Senter for FEI, 2004. Antal sidor: 74.

Bøhle, Ragnhild; Kirkaas, Ellen. Sim sala spill. Oslo: Norsk Musikforlag, 1997. Antal sidor: 123, valda delar.

Doverborg, Elisabeth; Pramling Samuelsson, Ingrid. Att förstå barns tankar. Stockholm: Liber AB, 2000. Antal sidor: 88.

Ettrup Larsen, Peter. Mød dirigenten: Hvad er det egentlig, han laver?. Ettrup Art, 2007. Antal sidor: 291, valda delar.

Guvå, Gunilla. Från jag till vi: grupputveckling i förskola och skola. Stockholm: Fritzes, 2005. Antal sidor: 135, valda delar.

Isaksen, Bjarne (red.). Musikk med leik, leik med musikk. Oslo: Universitetsforlaget, 2012. Antal sidor: 144, valda delar.

Miles, Richard; Dvorak, Thomas. Teaching Music through Performance in Beginning Band Volume 1. Chicago: GIA Publications, 2008. Antal sidor: 391, valda delar.

Millican, Si. Starting Out Right: Beginning Band Pedagogy. Plymouth: The Scarecrow Press Inc., 2012. Antal sidor: 318, valda delar.

Nivbrant Wedin, Eva. Spela med hela kroppen: rytmik och motorik i undervisningen. Stockholm: Gehrmans Musikförlag, 2012. Antal sidor: 312, valda delar.

Tidskriftsartiklar
Aktuella artiklar tillkommer.


Noter, artiklar, metodiskt material och kompendier.

Material från Digitale dirigentstudier och Digitale skolkorpsstudier, universitetet i Stavanger.

 

Fastställd av Fakultetsnämnden vid Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, 2016-03-14