Reg No: HS 2017/33
Faculty Board of Arts and Social Sciences
DanceCourse Reading
Dance Training and Theoretical and Artistic Perspectives on danceValid from spring semester 2018
Course Code: MGG002 Course Title: Dance Training and Theoretical and Artistic Perspectives on dance
Dansträning och teoretiska och konstnärliga perspektiv på dansCredits: 15 Degree Level: Bachelor
Books
Buckroyd, J. The Student dancer : Emotional aspects of the teaching and learning of dance. Edition 2000. London: Dance Books Ltd. s 34-66, 113-127. ISBN 1 85273 074 9.Franklin, E. Dance Imagery for technique and performance. Champaign : Human Kinetics. s 69-190. ISBN 13: 978-0-87322-943-2.
Grieg, V. Inside Ballet Technique: Separating Anatomical Fact from Fiction in the Ballet Class. Edition 1994. Hightstown: Princeton Book Company. ISBN 0-87127-191-50-87127-191-5. Pages: 126.
Pabon, "Popmaster Fabel” Jorge. ”Physical Graffiti: The History of Hip-Hop Dance” ur That’s the joint! - The Hip-Hop Studies Reader. Edited by Foreman, Murray & Neal, Mark Anthony . Edition 2012. New York: Routledge.
Sernhede, Ove & Söderman, Johan. ”Hiphop - en introduktion” ur Planet Hiphop - Om hiphop som folkbildning och social mobilisering. Edition 2011. Malmö: Liber. s 14-33.
Stalling Huntington, Carla. "Theorizing Hip Hop Dance" ur Hip hop Dance: Meanings and Messages. Edition 2007. North Carolina & London: McFarland & Co. s 19-49.
Miscellaneous
Andrzejewski, CE. Considering motivation, goals, and mastery orientation in dance technique. . Research in Dance Education, 14:2. 162-175.Levinson, L. Finding your groove : the secret ingredient to hip-hop success. Edition 2010. Dance Spirit 14:6. s 76-79.
Reference LiteratureBloom, L.A. The moment of movement:Dance improvisation. Pittsburgh: University of Pittsburgh Press, cop, 1998. 49-57. ISBN 0-8229-3586-4. .
Cheney, Gay. Basic concepts in modern dance: a creative approach. Edition 1998. PEnningtorn: Princeton Book Co. ISBN 0-916622-75-4. Pages: 115.
Driver, Ian. A Century of Dance: A Hundred Years of Musical Movement, from Waltz to Hip Hop. London: Hamlyn.
Franklin, E. Conditioning for dance : Training for peak performance in all dance forms . Edition 1996. Champaign, Il: Human Kinetics. ISBN 978-0-87322-943-2 . Pages: 257.
Franklin, E. Conditioning for dance : Training for peak performance in all dance forms . Champagne : Human Kinetics. . ISBN 13: 978-0736041560. Pages: 248.
Newlove, J. Laban for Actors and Dancers, Putting Laban’s Movement Theory into Practice. Edition 1993. New York: Routledge.
Wessel Therhorn, D. Jazz dance training. Edition 2000. Oxford: Meyer & Meyer sport. ISBN 1-84126-041-x. Pages: 180.
Books
Svedin, L. Den klassiska balettens byggstenar. Edition 1978. Stockholm: Rabén & Sjögren. ISBN 91-29-52355-9. Pages: 93.Miscellaneous
McDevitt, Krista. Competitive Hip Hop. Edition 2006. Dance Spirit 10:7.Sommer, S. Balletic Breakin’ : when did hip hop find its swan side?. Edition 2012. Dance Magazine, Vol 86 Issue 1. 90-94.
Books
Ah-King, M. Genusperspektiv på biologi. Edition 2012. Högskoleverket. s 13-18.Gustavsson. B . Kunskapande metoder. . Väljs i samråd med läraren. ISBN 9789144035123.
Johansson, Bo och Svedner, Per-Olov . Examensarbetet i lärarutbildningen. . Uppsala : Kunskapsföretaget AB. Väljs i samråd med läraren. ISBN 9789189040748.
Kaijser. L & Öhlander. M (red) . Etnologiskt fältarbete. Lund: Studentlitteratur. Väljs i samråd med läraren. ISBN 9789144058528.
Lindén, L. Våga se: Praktiska tips om hur du kan titta på dansföreställningar med nya ögon. Edition 2013. Kultur i Väst. Pages: 27.
Veil, J. Kulturella Koreografier. Edition 1998. Stockholm: Carlsson bokförlag. s 51-72. ISSN 91-7203-003-6.
Compendia
Bastian. Peter. In i musiken. Göteborg: Ejeby Repris. s 43-49. ISBN 91-88316-16-5.Brändström. Sture. Vem är musikalisk? . Stockholm: KMH förlaget. 11-26. ISBN 91-88842-05-3.
Engel, L. Dans dans dans, ideer i teori og praksis. Edition 2007. Köpenhamn: Frydenlund. s 11-19. ISBN 978-87-7887-507-5 .
Godöy. Rolf Inge och Leman. Marc. Musical gestures-Sound, movement and meaning . Nwe York: Routledge. s 3-16. ISBN 978-0415998871 .
Grahn. Margaretha. Musiskt lärande – Ett förhållningssätt för alla lärare? . Edition 2007. Skapande Vetande: Linköping. s 5-14. ISBN 978-91-85831-29-6.
Gustavsson, B. (red). Kunskap i det praktiska. Edition 2011. Lund: Studentlitteratur. s 77-93, 215-219. ISBN 978-91-44-03514-7. Pages: 223.
Hjort, M. Konstarter och kunskap. . Edition 2001. Stockholm: Carlssons Bokförlag. s 101-112. ISBN 91 7203-366-5. Pages: 140.
Lilja, E. Danskonst i nöd och lust. . Edition 2004. Stockholm: ELD. s 17-33. ISBN 91-974522-3-8. Pages: 71.
Lilja, E. Danskonst i språkets utmarker. Edition 2000. Stockholm: ELD. Danskonst i språkets utmarker. ISBN 91-630-9762-1. .
Lundqvist, A. . Kroppsspråk och tankesprång. . Edition 2009. Stockholm: STUDS. s 17-36. ISBN 978-91-86434-37-3 .
Ravn, S (red). Bevaegelse, om dans, krop og laering. Edition 2005. Odense: Syddansk Universitetsforlag. s 19-24, 34-44. ISBN 87-7674-076-5.
Ulvros, E-H. Dansens och tidens virvlar. Lund: Historisk Media. s 15-26. ISBN 9185057304.
Wiklund, U. När kulturen knackar på skolans dörr. Edition 2009. Stockholm: Sveriges utbildningsradio AB. s 4-13, 105-108. ISBN 978-91-25-09004-2.
Miscellaneous
Forsythe, W. (n.d.) . Synchronous Objects.
Montero, G. The Artist as Critic: Dance training, Neuroscience and Aesthetic Evaluation.. Edition 2013. The Journal of Aesthetics and art criticism, 71:2. 169-175.
Reference LiteratureAdshead-Lansdale, J. (Ed.). Dancing Texts: Intertextuality in Interpretation. Edition 1999. London: Dance Bools.
Butler, J. Performative acts and gender constitution: an essay in phenomenology and feminist theory. Edition 1988. Theatre Journal No. 4 p.p. 519-531.
Miscellaneous
Approved by the Faculty Board of Arts and Social Sciences, 30 November 2017