Dnr: HS2017/30
Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap
Medie- och kommunikationsvetenskapLitteraturlista
Grafisk form IGäller från och med vt 2018
Kurskod: MKGA38 Kursens benämning: Grafisk form I
Graphic Form IHögskolepoäng: 15 hp Utbildningsnivå: grundnivå
Böcker
Bergström, B. Effektiv visuell kommunikation :om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur. Senaste upplagan. Stockholm: Carlssons bokförlag, 2012. Antal sidor: 299.Hellmark, C. Typografisk handbok. Senaste upplagan. Stockholm: Ordfront, 2004. Antal sidor: 137.
Johansson, K., Lundberg, P., Rydberg, R. Grafisk kokbok 3.0. Senaste upplagan. Stockholm: Kapero, 2006. Antal sidor: 303.
ReferenslitteraturAnder, J-E. Tredje språket - kommunikation med flera sinnen. Bokförlaget Arena. Antal sidor: 312.
Bergström, B. Bild och budskap - ett triangeldrama om bildkommunikation. Carlssons bokförlag, 2003. Antal sidor: 201.
Berndal, B. Typiskt typografiskt. Stockholm: Fischer förlag, 1990. Antal sidor: 204.
Bjurwill, C. A, B, C och D - Vägledning för studenter som skriver akademiska uppsatser. Lund: Studentlitteratur AB, 2001. Antal sidor: 100.
Svenska Språknämnden. Svenska skrivregler. Senaste upplagan. Stockholm: Liber. Antal sidor: 246.
Åkerberg, M & Wikander, C. Sälj det med ord: konsten att skriva reklam. Roos & Tegner, 2011. Antal sidor: 280.
Fastställd av Fakultetsnämnden vid Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, 2017-09-14