Reg No: HS 2017/33
Faculty Board of Arts and Social Sciences
DanceCourse Reading
The Professional Role of the Dance Pedagogue and Work with ChildrenValid from autumn semester 2017
Course Code: DAG001 Course Title: The Professional Role of the Dance Pedagogue and Work with Children
Danspedagogens yrkesroll och arbete med barnCredits: 15 Degree Level: Bachelor
Books
Eng, M. Muskler - anatomi och funktion. Edition 2012. Stockholm: SISU idrottsböcker. ISBN 978-91-86323-43-1. Pages: 104.Franklin. E. Dance Imagery for Technique and performance. Edition 1996. Human Kinetics. ISBN 10: 0-87322-943-6, 13: 978-0-87322-943-2. Pages: 229-245.
Joyce, M. First steps in teaching creative dance to children. Edition 1994. Mountain View: Mayfield Pub. Co. ISBN 1-55934-162-9.
Sjöstedt Edelholm, E. & Wigert, A. Att känna rörelse: en danspedagogisk metod.. Edition 2005. Stockholm: Carlssons bokförlag. ISBN 91-7203-679-6. Pages: 86.
Smith-Autard. J.M. The art of Dance in Education. Edition 2002. London: A & C Black. Second edition. ISBN 978 0 7136 6175 0. Pages: 1-99, 195-197.
Staugaard-Jones, JA. The anatomy of Exercise & Movement for the study of dance, pilates, sport and yoga. Edition 2010. Chichester: Lotus Pub. ISBN 978-1-905367-17-7. Pages: 192, 50 sidor väljs i samråd med lärare.
Compendia
Bjertoft, C. Dans - En möjlighet för alla. Edition 2004. Karlstad.Bronäs, A. & Runebou, N. Ämnesdidaktik – en undervisningskonst. Edition 2010. Stockholm: Norstedts. ISBN 978-91-1-302281-9. Pages: Kap 1: s 11-16, Kap 3: s 34-43, Kap 5: s 84-87.
Franklin, E. Conditioning for dance. Edition 2004. Human Kinetics. ISBN 0: 0-7360-4156-7, 13: 978-0-7360-4156-0. Pages: 1-15.
Hansén, S-E. & Forsman. L. Allmändidaktik- vetenskap för lärare. Edition 2011. Lund: Studentlitteratur. ISBN 978-91-44-05783-5. Pages: Kap 1: s 29-30, Kap 2: s 61-62, Kap 5: s 116-126, Kap 6: s 161-176.
Hessel, T. Functional danceanatomy. Edition 2011. Hövik: Vett & Viten. ISBN 978-82-412-0691-7. Pages: 57-59, 117-125.
Newlove, J. & Dalby, J. Laban for all. Edition 2004. London : Nick Hern Books. ISBN 1-85459-725-6. Pages: 112-128.
Nielsen, K. & Steinar, K. Mästarlära-Lärande som social praxis. Edition 2000. Malmö: Studentlitteratur. ISBN 978-91-44-01033-5. Pages: Kap 1: s 27-37.
Roman. G. Röster om Danspedagogik. Edition 2004. Stockholm: Carlsson Bokförlag. 55-62. ISBN 91-7203-611-7.
Sandberg, G. Grundläggande näringslära för dansare. Edition 2011. Uppsala: Dansomat.
Wigert, A. Danslek på dagis. Edition 1982. Stockholm: Rabén & Sjögren. ISBN 91-29-55584-1. Pages: 119.
Miscellaneous
Bjertoft, C. Forskningsöversikt: Somatisk dansforskning, arbete på avancerad nivå inom ramen för ”Masterutbildning i didaktik med inriktning mot praktiska kunskapstraditioner” vid Stockholms universitet.. Edition 2013. Pages: 14.Russel, A.J. Preventing dance injuries: current perspectives. Edition 2013. Open Access Journal of Sports Medicine. Vol. 4. http://www.dovepress.com/preventing-dance-injuries-current-perspectives-peer-reviewed-article-OAJSM. Pages: 199-210.
Sommer, D. ”Barnsynen spökar i klassrummet” i Pedagogiska Magasinet nr 4. Edition 2013.
Reference LiteratureLäroplaner, kursplaner, ämnesplaner och kommentarmaterial till resp. skolform. http://www.skolverket.se/kursplaner-och-betyg/laroplaner-kursplaner-amnesplaner.
Newlove, J. Laban for Actors and Dancers. Edition 1993. London: Nick Hern Books. ISBN 978 1 85459 160 9. Pages: 158.
Approved by the Faculty Board of Arts and Social Sciences, 14 June 2017