Reg No: HS 2017/54
Board of Teacher Education
BiologyCourse Reading
Research-Based School Development - Bridging Programme after third-cycle qualificationValid from autumn semester 2017
Course Code: LPAKF9 Course Title: Research-Based School Development - Bridging Programme after third-cycle qualification
Utvecklingsarbete på forskningsmässig grund - KPFCredits: 15 Degree Level: Master
Books
Berg, Gunnar; Scherp, Hans-Åke. Skolutvecklingens många ansikten. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling, 2003. Pages: sid 15-28, 29-64, 97-178.Carlgren, Ingrid; Marton, Ference. Lärare av i morgon (enbart kapitel 8 Från "hur" till "vad"). Last edition. Lärarförbundet, 2001. Pages: 216-232, enbart kapitel 8.
Dimenäs Jörgen, Davidsson Birgitta. Lärare till lärare. Last edition. Liberg, 2007. Pages: 264.
Fejes Andreas, Thornberg Robert. Handbok i kvalitativ analys. Liber, 2009. Pages: 240.
Hattie, John. Synligt lärande för lärare. Stockholm: Natur & Kultur, 2012. Pages: 331.
Håkansson Jan, Sundberg Daniel. Utmärkt undervisning: framgångsfaktorer i svensk och internationell belysning. Last edition. 2012. Pages: 309.
Stiftelsen SAF, Lärarförbundet. Lärare som praktiker och forskare om praxisnära forskningsmetoder. Stockholm: Pddesign, 2011. www.stiftelsensaf.se. Pages: 80.
Vetenskapsrådet. God forskningssed. Edited by Vetenskapsrådet. Stockholm: Vetenskapsrådet, 2011. Pages: 129.
Reports
Skolverket. Att se helheter i undervisning. Naturvetenskapligt perspektiv. Stockholm: Skolverket.se (pdf), 2012.Groth, Erik. Perspektiv på skolans utveckling. Lund: Studentlitteratur, 2014. Pages: 120.
Approved by the Board of Teacher Education, 2 March 2017