Dnr: HS 2016/43
Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap
FöretagsekonomiLitteraturlista
Marknadsföring och affärsutvecklingGäller från och med vt 2017
Kurskod: FEGB32 Kursens benämning: Marknadsföring och affärsutveckling
Marketing and Business DevelopmentHögskolepoäng: 7.5 hp Utbildningsnivå: grundnivå
Böcker
Aaker, D. och McLoughlin, D. Strategic Market Management Global Perspectives. Senaste upplagan. New York: John Wiley & Sons.Kindström, D., Kowalkowski, Ch., Parment, A. Marknadsföring mellan företag. Liber.
Vetenskapliga artiklar
Ett fåtal vetenskapliga artiklar inom området strategi och B2B tillkommer
ReferenslitteraturJobber, G. Principles and Practice of Marketing. Senaste upplagan. New York: McGraw-Hill.
Fastställd av Fakultetsnämnden vid Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, 2016-09-12