Reg No: HS 2016/58
Board of Teacher Education
Special EducationCourse Reading
Special Education as a Field of Practice and Research IIValid from autumn semester 2016
Course Code: LPASP5 Course Title: Special Education as a Field of Practice and Research II
Specialpedagogik som verksamhets- och forskningsfält IICredits: 15 Degree Level: Master
Ahlberg, Ann (red). Specialpedagogisk forskning: en mångfasetterad utmaning. Lund: Studentlitteratur, 2009. Pages: Del av, ca 150 s.
Ahrne, Göran & Svensson Peter (red). Handbok i kvalitativa metoder. Malmö: Liber, 2011. Pages: 245.
Bladini, Kerstin & Naeser, Monica. Det handlar om samtal. Karlstad: Karlstads universitet. Regionalt utvecklingscentrum, 2012. http://kau.diva-portal.org/smash/get/diva2:509981/FULLTEXT02.pdf. Pages: 131.
Helldin, Rof & Sahlin, Birgitta (red.). Etik i specialpedagogisk verksamhet. Lund: Studentlitteratur, 2010. Pages: 219.
Larsson, Staffan. "Om kvalitet i kvalitativa studier". Nordisk pedagogik. 2005, (25), 1. 16-35. Pages: 35.
Loseke, Donileen R. Methodological Thinking. Basic Principles of Social Research Design. Sage, 2013. Pages: 194.
Nilsson, Marita. "Emmanuel Lévinas etik - Ansvar för den Andre". In: Det handlar om samtal. En essäsamling om ett kvalificerat samtasluppdrag. Edited by Bladini, K & Naeser, M. Karlstad: Karlstads universitet, Regionalt utvecklingscentrum (RUC), 2012. Pages: 6 (s. 124-129).
Rix, Jonathan, Sheehy, Kieron, Fletcher-Campbell, Felicity, Chrisp, Martin & Harper, Amanda. "Exploring provision for children identified with special educational needs: an international review of policy and practice". European Journal of Special Needs Education. 2013, 28 (4). 375-391. Pages: 16.
Sundqvist, Christel, von Ahlefeld Nisser, Désirée & Ström, Kristina. "Consultation in special needs education in Sweden and Finland: a comperative approach". European Journal of Special Needs Education. 2014, 29 (3). 297-312. Pages: 15.
Thomas, Gary. "A review of thinking and research about inclusive education policy, with suggestions for a new kind of inclusive thinking". British Educational Research Journal. 2013, 39(3). 473-490. Pages: 17.
Vetenskaprådet. God forskningssed. Stockholm: Vetenskapsrådet, 2011. Pages: 129.
Vetenskapsrådet. Forskningsetiska principer inom humanistisk-samhällsvetenskaplig forskning. Stockholm: Vetenskapsrådet, 2002. Pages: 17.
von Ahlefeld Nisser, Désirée. Vad kommunikation vill säga: En iscensättande studie om specialpedagogers yrkesroll och kunskapande samtal. Stockholm: Stockholms universitet, 2009. Pages: 266.
Additional articles
Fem valbara internationella vetenskapliga artiklar i samråd med lärarna i kursen.
Reference LiteratureBackman, Jarl. Rapporter och uppsatser. Lund: Studentlitteratur, 2008. Pages: 223.
Bladini, Kerstin & Naeser, Monica. Att kvalificera ett samtalsuppdrag. Om ett utvecklingsarbete i speciallärarprogrammet. Karlstad: Karlstad University Studies, 2013. 27. Pages: 73.
Clark, Cathrine, Dyson, Alan & Millward, Alan (Ed). Theorising Special Education. London: Routledge, 1998. Pages: 199.
Jarrick, Arne & Josephsson, Olle. Från tanke till text: en språkhandbok för uppsatsskrivande studenter. Lund: Studentlitteratur, 1996. Pages: 133.
Kvale, Steinar & Brinkmann, Svend. Den kvalitativa forskningsintervjun. Lund: Studentlitteratur, 2009. Pages: 370.
Sundqvist, Christel. Perspektivmöten i skola och handledning. Lärares tankar om specialpedagogiskt handledning. Åbo, Finland: Åbo Akademi, 2012. Pages: 235.
Reviderad 2013-06-17 enligt dekanusbeslut LUN 71/13. Dnr LUN 2013/13
Reviderad 2014-06-02, dnr LUN 2014/13.
Reviderad 2015-05-09
Approved by the Board of Teacher Education, 17 May 2016